Γάτος...Ο Μακεδών!
Φίλους έχω μόνο τα ποντίκια...
Λίγα λόγια για εμένα
Στην αρχή ήμουν άσπρος...! αλλά με τις βλακίες που ακούω και βλέπω καθημερινά έγινα μαύρος...!
Σελίδες


ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΙΚΟΣ: ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΧΑΛΚΗΔΟΝΑΣ - ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ : ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΟΣΙΑΔΗΣ
1424 αναγνώστες
Τετάρτη, 13 Απριλίου 2011
14:52

ΠΡΟΣΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ 

ΔΗΜΟΥ ΧΑΛΚΗΔΟΝΑΣ
 
ΤΟΥ: ΓΙΑΝΝΗ ΜΠΙΚΟΥ 
 
(ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ
ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ – ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ –
ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ & ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ)

Το τεχνικό πρόγραμμα του νέου Δήμου Χαλκηδόνας για το 2011 αντανακλά τις συνθήκες μέσα στις οποίες συστήνεται και συγκροτείται η νέα αυτοδιοικητική δομή. Δηλαδή από τη μια πλευρά έχουμε τους συγκεκριμένους περιορισμούς που προκύπτουν από την ακραία δυσμενή οικονομική συγκυρία: μειωμένες χρηματοδοτήσεις προς την αυτοδιοίκηση λόγω δημοσιονομικής εκτροπής, γενικότερη ύφεση και επενδυτική «άπνοια». Από την άλλη πλευρά και χωρίς δική μας ευθύνη το τεχνικό πρόγραμμα συντάσσεται χωρίς να ολοκληρωθεί η νέα Διοικητική Δομή του ενιαίου Δήμου Χαλκηδόνος: δεν έχει ψηφιστεί ο νέος Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας καθώς προβλέπεται αυτό να γίνει μέχρι τις 30/6/2011, ενώ δεν πραγματοποιήθηκαν μέχρι στιγμής και οι συγχωνεύσεις των Νομικών Προσώπων Δημοσίου και Ιδιωτικού Δικαίου του Δήμου.
Ταυτόχρονα , ο νέος Δήμος , όπως αποδεικνύουν και τα στοιχεία της οικονομικής απογραφής , κληρονομεί μεγάλα οικονομικά προβλήματα από τους συνενωθέντες Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Έτσι λοιπόν, ο νέος Δήμος είναι υποχρεωμένος να προχωρήσει στην υλοποίηση του νέου θεσμικού πλαισίου – «Καλλικράτης»- και παράλληλα να κινηθεί στην επεξεργασία και υλοποίηση ενός τεχνικού προγράμματος, το οποίο θα λαμβάνει υπόψη τις συγκεκριμένες δεσμεύσεις που προκύπτουν από τις ιδιαιτερότητες , τα μεγέθη και τα οικονομικά δεδομένα των πρώην Δήμων.
  1. Με τα παραπάνω δεδομένα, πρέπει εξ’ αρχής να αποσαφηνίσουμε ότι πρόκειται για ένα τεχνικό πρόγραμμα μεταβατικού χαρακτήρα, που έχει ως κεντρικό στόχο να οδηγήσει σε εξυγίανση και εξορθολογισμό των παρεχόμενων Τεχνικών Υπηρεσιών του νέου Δήμου προς τους δημότες , ξεκινώντας από αφετηριακή βάση. Αποτελεί ουσιαστικά «γέφυρα» ανάμεσα στο παρελθόν που παραλαμβάνουμε και το μέλλον που καλούμαστε να σχεδιάσουμε εξ’ αρχής.
Αντικειμενικά έχει αυτόν τον μεταβατικό – διαχειριστικό χαρακτήρα, αφού συντάσσεται χωρίς να προηγηθεί η κατάρτιση του νέου πενταετούς Επιχειρησιακού Προγράμματος, όπως προβλέπεται από τις σχετικές εγκύκλιους.
Στη διαδικασία εκπόνησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος θα μελετηθούν και θα ιεραρχηθούν όλες οι προτάσεις και τα αιτήματα που κατατέθηκαν από τις Δημοτικές και Τοπικές Κοινότητες, αλλά δεν είναι δυνατόν να ενσωματωθούν στο τεχνικό πρόγραμμα του 2011, γιατί τα «νέα έργα» , πέραν αυτών που έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, μετά βίας καλύπτουν τις στοιχειώδεις ανάγκες κάθε Δημοτικής Ενότητας (συντήρηση κοινόχρηστων χώρων, δρόμων, δημοτικού φωτισμού, καθαρισμούς, κλπ.). Θα μελετηθούν επίσης και θα ιεραρχηθούν οι προτάσεις φορέων και δημοτών και τα «αποκρυσταλλώματα» της Δημόσια διαβούλευσης.
  1. Πρέπει να είμαστε ξεκάθαροι: οι δημότες απαιτείται να γνωρίζουν πλήρως όλα τα δεδομένα , χωρίς ωραιοποιήσεις. Η δε Δημοτική Αρχή στο σύνολο της απαιτείται να εναρμονιστεί με τα πραγματικά δεδομένα της συγκυρίας που διανύουμε. Κι όταν λέμε «πραγματικά δεδομένα», εννοούμε όχι μόνο τα οικονομικά – τους διαθέσιμους πόρους γενικότερα- αλλά και το αντίστοιχο επίπεδο οργάνωσης και επιχειρησιακού σχεδιασμού. Άρα , χρειάζεται να αποκατασταθεί η παρεξηγημένη εν πολλοίς έννοια της «διαχείρισης».
Δεν υποτιμάμε καθόλου τη συνετή διαχείριση , αντίθετα, δίνουμε ως Δημοτική Αρχή συλλογικά και σε καθημερινή βάση μια δύσκολη μάχη να στήσουμε το νέο Δήμο σε υγιή θεμέλια και να νοικοκυρέψουμε τα οικονομικά του. Αυτό δεν αποκλείει  - το αντίθετο μάλιστα – να αναλαμβάνουμε ταυτόχρονα μεγάλες και σοβαρές πρωτοβουλίες και να θέτουμε σημαντικούς αναπτυξιακούς στόχους από  την πρώτη στιγμή ανάληψης των καθηκόντων μας, όπως η αξιοποίηση του ΕΣΠΑ μέσα από την ωρίμανση και υποβολή προτάσεων.
Το οραματικό στοιχείο στη δράση μας παραμένει και ενισχύεται, καθώς στήνουμε ένα Δήμο σε στέρεη  βάση , ώστε να ανταποκρίνεται στην πράξη στις απαιτήσεις ενός στρατηγικού και επιχειρησιακού σχεδιασμού. Έτσι μπορεί να πάρουν σάρκα και οστά και να αποδώσουν τα ισχυρά συγκριτικά πλεονεκτήματα του Δήμου μας και να κερδίσουμε το στοίχημα της ψηφιακής εποχής και της περιβαλλοντικά βιώσιμης ανάπτυξης με υποδομές και ποιότητα ζωής που θα αποτελούν πόλο έλξης.
Να τονίσουμε στο σημείο αυτό ότι σύμφωνα με τον προγραμματισμό του Δήμου μας , τα επόμενα χρόνια και στο πλαίσιο του προγράμματος ΕΠΕΡΑΑ θα μπορέσουμε να κατασκευάσουμε έργα αποχέτευσης και βιολογικού καθαρισμού.
  1. Παρουσιάζοντας τα συγκεκριμένα έργα τα οποία εντάσσονται στο τεχνικό πρόγραμμα , χρειάζεται να επαναλάβουμε ότι δεν συντάσσουμε μια έκθεση ιδεών στο όνομα θολών διεκδικήσεων που δεν έχουν εξασφαλισμένη πηγή χρηματοδότησης. Φυσικά, στο πλαίσιο των γενικότερων διεκδικήσεων του Δήμου και συνολικά της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, μέσα από τα συλλογικά όργανα, φιλοδοξούμε να αυξήσουμε τους διαθέσιμους πόρους ώστε να επιτελέσουμε πιο αναβαθμισμένο έργο στον κρίσιμο τομέα των Τεχνικών Υπηρεσιών προς όφελος των δημοτών.
Το τεχνικό πρόγραμμα 2011 έχει δομηθεί σε δύο ενότητες: Τα έργα του ενιαίου Δήμου και τα έργα των επιμέρους Δημοτικών Ενοτήτων, τα οποία υποδιαιρούνται σε «συνεχιζόμενα» και «νέα» έργα. Στα περιεχόμενα κάθε υποδιαίρεσης έγινε προσπάθεια να υπάρξει ομαδοποίηση ώστε να εναρμονιστούν με τον όποιο επιχειρησιακό σχεδιασμό είχε προηγηθεί στους πρώην ΟΤΑ . Μ’ αυτό τον τρόπο διαφαίνεται και η συνεκτική λογική που διακρίνει το πρόγραμμα.
Σύμφωνα με τις δεσμεύσεις – κατευθύνσεις του θεσμικού πλαισίου («Καλλικράτης») η κατανομή των πιστώσεων που προέρχονται από:
1)      τακτικά έσοδα,
2)      ανταποδοτικά τέλη,
3)      ΣΑΤΑ και
4)      Επιχορηγήσεις του Υπουργείου Εσωτερικών για έκτακτες ανάγκες.
Κατανέμονται σύμφωνα με την αναλογία 80% - 20%. Δηλαδή, το 20%  για έργα του Νέου Δήμου και το 80% κατανέμεται στις Δημοτικές Ενότητες με την ίδια αναλογία που κατανεμήθηκε η ΣΑΤΑ του 2010(πληθυσμιακό κριτήριο).
Επομένως, το Δημοτικό Συμβούλιο καλείται να αποφασίσει για την οριστική διατύπωση του τεχνικού προγράμματος και ταυτόχρονα για την εξασφάλιση των υπόλοιπων πόρων που απαιτούνται ώστε να καταστεί εφαρμόσιμο. Σε κάθε περίπτωση οι δημότες μας να είναι σίγουροι ότι η Δημοτική Αρχή θα κάνει ότι απαιτείται για να εξασφαλισθούν άμεσα οι πόροι , ώστε να λειτουργήσει εύρυθμα ο Δήμος.
  1. Από την παρουσίαση του τεχνικού προγράμματος (βλ. αναλυτική παρουσίαση) προκύπτει μια επιπλέον παράμετρος που απαιτεί την άμεση αντιμετώπιση της: η από αρχική βάση συγκρότηση της Τεχνικής Υπηρεσίας στο πλαίσιο του νέου οργανισμού του Δήμου.
Η Δημοτική Αρχή οφείλει να στείλει ένα σαφές μήνυμα στους δημότες , ότι θα κάνει «ο, τι περνά από το χέρι της» ώστε τα μέσα που διαθέτει , οι σχετικοί πόροι και πάνω από’ όλα το έμψυχο δυναμικό , με διαφανείς διαχείριση να αποδώσουν αυτό που μπορούν προς όφελος του Δήμου και των δημοτών της.
 
Το σχόλιό σας

Σχετικά με το blog
-Το blog μας περιλαμβάνει αιχμηρά και καυστικά σχόλια από την επικαιρότητα που επηρεάζουν άμεσα την ζωή μας...!

-ΕΠΙΣΗΣ... ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΥΜΕ ΤΑ ΤΟΠΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ - και όχι μόνο - ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ - ΑΘΛΗΤΙΚΑ - ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ

Υ.Γ.1 ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΟΥΜΕ (ΓΙΑ ΤΑ ΛΑΜΟΓΙΑ ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ) ΟΤΙ ΚΕΧΑΓΙΑ ΣΤΑ "ΑΡΧ...Α" ΜΑΣ ΔΕΝ ΒΑΖΟΥΜΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΚΑΙ ΚΑΜΟΙΑ ...!!!

Y.Γ.2 ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΑΤΩ...ΚΑΤΩ...ΣΕ ΟΠΟΙΟΝ ΑΡΕΣΟΥΜΕ...
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις
16/8Δήμος Χαλκηδόνας : Επιβεβαιωμένο κρούσμα ιού Δυτικού Νείλου στον Αγ. Αθανάσιο !
13/8Παρά-πολιτικά : "Σεμνά και Ταπεινά ... "
12/8ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΒΗΜΑ ... : "Τα Κακώς Κείμενα "
8/8Ωραιόκαστρο : Στις 27 Αυγούστου η ορκωμοσία της νέας δημοτικής αρχής Ωραιοκάστρο
6/8ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 7-09-19 ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΔΟΣΙΑ.
4/815o ΑΝΤΑΜΩΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΑΘΑΝΑΣΙΟ ΧΑΛΚΗΔΟΝΟΣ
3/8Δήμος Χαλκηδόνος - Σταύρος Αναγνωστόπουλος: Καθημερινή ενημέρωση για θέματα του δήμου…!